Quina hora és?

viernes, 12 de noviembre de 2010

Projecte eduCAT 1x1



El projecte eduCAT1x1, com totes les noves tecnologies de la informació i comunicació TIC, són un recurs per millorar els processos i resultats de l’aprenentatge a més a més és una forma de fomentar l’innovació d’aquestes. Aquest projecte a part de noves metodologies en les aules com l’ús de les pissarres digitals, conecció a internet,...i la disponibilitat d’un ordenador per a cada alumne, permet explorar diversos llibres que es troben digitalitzats en internet. Els continguts dels llibres digitalitzats són exactament els que marca legalment el currículum oficial per a cada area educativa. A part, estan organitzats per apartats igual que estaria un llibre imprès en paper. El projecte eduCAT 1x1 i la digitalització dels llibres facilita també la realització d’activitats, iguals que en un llibre de text, exercicis d’autoavaluació per tal que els alumnes puguin fer un seguiment del seu aprenentatge i exercicis d’avaluació perquè els professors puguin fer un seguiment i control dels alumnes.


Es pot trobar una pàgina web: /www.educat1x1.cat/ dedicada exclusivament als mestres, professors i professionals que participen en la seva tasca, en aquest espai es poden compartir, activitats, experiències, coneixements...amb altres companys del mateix camp professional

Què en penso?


Aquest sistema d’utilització de les noves Tecnologies, pressuposa un canvi de metodologia radical en les aules, cosa que implica una preparació de les infrastructures i formació del professorat, ja que aquests no estan “modernitzats” en el tema i estan utilitzant contínuament una metodologia tradicional.

També el projecte eduCAT 1x1, representa un NO ús dels llibres de text reals, pot ser que a conseqüència d’aquest fet, en un futur o pròxim o llunyà, desapareixin els llibres en format paper, i implicarà l’extinció de les editorials.
Crec que una classe on només s’utilitzin les tecnologies de les TIC i només s’utilitzin els ordinadors per llegir un llibre o fer un activitat, no es adequat, ja que d’aquesta manera els alumnes no podran subratllar el més rellevant, taxar el menys important, tocar i experimentar,...les tasques que han de fer i, no podran arribar a construir un aprenentatge profund, i a conseqüència significatiu. Ja que està de “moda” l’ús de les noves tecnologies, i opino que no es dolent conèixer-les, ja que és el que correspon a la era en la que vivim, i el coneixement implica intel·ligència i la intel·ligència és la capacitat d’adaptació en qualsevol context, seria interessant adoptar una metodologia en les aules on s’utilitzin les dues maneres de treballar.

Una altre inconvenient que trobo important, es que segurament, a causa de les xarxes algun dia no funcionarà internet i, què passarà? Els alumnes no podran llegir? No podran fer les activitats?... es una pregunta que deixem en l’aire perquè vosaltres mateixos reflexioneu sobre el projecte eduCAT 1x1.
http://imae.wikispaces.com/P1x1-PiR-L#P2 en aquesta pàgina web es pot trobar més informació sobre el tema.

No hay comentarios:

Publicar un comentario